Ayşenur İslam


Ayşenur İslam 16 Ocak 1958 yılında Mehmet Bey ve Cahide Hanım’ın kızları olarak İstanbul Üsküdar’da dünyaya gelmiştir. İlkokulu tamamladıktan sonra Orta Eğitimi’nin bir kısmını İstanbul Maarif Koleji’nde yaptıktan sonra Ankara TED kolejinde eğitimini tamamlamıştır. İlk önce İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngiliz Filolojisi okumuş buradan sonra Ankara Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi’nde Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olmuştur. Ankara Üniversitesi’nde Yüksek Lisans ve Gazi Üniversitesi’nde ise doktorasını tamamlamıştır. Bütün bu eğitimlerden sonra sırası ile Ankara Üniversitesi, Kırıkkale Üniversitesi ve Başkent Üniversiteleri’nde bir süre öğretim üyeliği yapmıştır. Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü’nde görev yapmış ve aynı zamanda Yunus Emre Enstitüsü kuruluşu ve yönetim kurulunda görev almıştır.
Evli ve bir çocuk annesi olan Ayşenur İslam iyi derecede İngilizce bilgisine sahiptir. Şimdiye kadar yayımlanmış on kitabı ve elli küsur makalesi bulunmaktadır. Türkiye 2011 genel seçimlerinde siyasete adım atmış ve Ak Parti Sakarya milletvekili seçilerek meclise adım atmıştır. 25 Aralık 2013 tarihinden itibaren Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı görevini yürütmektedir.  Benzeri makaleler için makale siparişi verebilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aşkabat Neresi?

Banjul Neresidir?

Atatürk Barajı Nerede?